om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

onsdag 29 december 2010

Heidis syskon

Månskimrans Kiara Körsbär
Härestrand's Prince Atlas

Månskimrans Kasper Karamell

Månskimrans Kimmo Kanel

Månskimrans Kirri Blåbär

Månskimrans Kovo Kaloha

helsyskon: 
princess Luna (Luna),
 Princess Phoebe (Cindy), 
Prince Atlas (Heiko), 
Prince Titan (Casper), 
Prince Janus (Zeppo)


halvsyskon på pappas sida: (mamma: Månskimrans Ljuva Juni)
 (lappglims) Cutie Curt, 
Cora Corall,
 Chira Chiquita, 
Cirkus Clown,
 Clendy Clementin, 
Choco Chess 

(mamma: Black Blossoms Lady Raija)
Lappglims Cora Corall


Lappglims Clendy Clementin

Lappglims Chira Chiquita

Lappglims Choco Chess

Lappglims Cirkus Clown

Lappglims Cutie Curt

Härestrand's Prince Janus

Månskimrans Kira Krusbär

Härestrand's Princess Luna

Härestrand's Princess Phoebe

Härestrand's Prince Titan

Lejoncrona's Bex

Lejoncrona's Bello

Lejoncrona's Bianca

B-kullen , Bex ,Bello vet inte vilka som är vilka av dem cremefärgade men dem heter Bianca, Belinda och Bessola
(månskimrans) Kiara Körsbär
 Kira Krusbär
 Kajsa Björnbär
 Kovo Kaloha,
 Kimmo Kanel,
 Kasper Karamell

 (mamma: Bjennbuans Jänta)
(Lejoncrona) Bex
 Belinda
 Bessola
 Bianca
 Bello

6 kommentarer:

  1. Sötta
    Jag har inga bilder, men vad vet jag, jag kache får :)

    SvaraRadera
  2. det var rätt svårt att få tag i bilderna men hade några sedan innan som tur var, hittade en bror till heidi på facebook idag sökte efter ägarna för du hade gjort det

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tyckte det va en bra ide :) eller?

    SvaraRadera
  4. Hej hej!

    Jag är lite nyfiken på hur du fick tag på bilden av min lilla Kira. Den har jag inget minne av att jag har delat ut till någon. Det är ok att du har kvar den men jag skulle som sagt bra gärna vilja veta hur du fick tag på den.

    Mvh
    Martin

    SvaraRadera
  5. hej Martin kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade bilden tror via google faktiskt, kan ta bort den om du vill. var inte meningen att sno din bild :(

    SvaraRadera
  6. Ingen fara behåll du bilden. Jag skulle tro att den kommit ifrån Nihon Ken-forumet från början. Det där var en bild som var med i deras kalender ett år. Kira var med som en av två "icke-japanska" hundar :)

    På tal om Heidis syskon/havlsyskon så har jag tidigare haft även Juni. Träffar henne fortfarande lite då och då. Hur mysig å go som helst :)

    Om du vill så kan du få nyare bilder av Kira, inga problem.

    SvaraRadera