om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

onsdag 11 december 2013

jadu lite nytt

Just nu är det lugnt på hundfronten, vi tränar lite rallylydnad och agility och har även varit på två vardagslydnads drop iner. Är bra ibland att gå tillbaka lite till grunden och Toffie och Heidi är så duktiga och har underbar energi.

Annars händer det som sagt inte så mycket men är skönt ibland de med. Heidi hon ska till My Dog och ställas båda dagarna så vi hoppas på bra resultat men oavsett är hon min underbara tjej ändå.

Heidis parning närmar sig med stormsteg och hon ska PRA testas i Januari har jag tänkt och det känns nervös tur man får hjälp med papperna iallafall :)

Har även planerat och planerar för lillherren Simbas avelsdebut och tror denna kombination kan bli riktigt fin :) Mer info om det kommer när parningen är gjord.

Toffie hon får vänta tills våren 2015 har jag bestämt och ingen hane är helt bestämd där än.

Blir mest Utställningar för Toffies del nästa år men har även tänkt försöka få till ett par rallylydnadstävlingar med båda :)


I tävlingen årets utställningshund Finsk lapphund har dem fått ihop 94 (Heidi) och 75 (Toffie) vilket inte är så illa även om vi bara ställt på 5 utställningar i år ( i tävlingen räknar man bara de 4 bästa poängen hunden fått så det har även jag gjort).
Tiken som är på 10de plats i topp 10 har 127 poäng så inte så långt ifrån ligger Heidi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar