om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

söndag 2 februari 2014

lite på avelsfronten :)

nu är det lite planerat på avelsfronten

Heidi är tänkt att paras på våren mars/april när hon nu behagar börja löpa. hon ska då paras med underbara Bamse (Trellelyckans Bamse) och jag tror detta kan bli en riktigt bra kombination.

Sen så har även Simba minst en planerad parning i vår, tikinfo kommer efter tikägaren skrivit ut något först. men kan försäkra att de tikar Simba parar är fina tjejer :)

Sen så ska även Geisha paras och få kull hos sin matte Maria, hane tänkt där är en fin herre vid namn Nalle (Lahkoes Aragon) tror även denna kombination kan bli bra.

så går allt som planerat blir Heidi både mamma, mormor och farmor i vår/sommar och Toffie blir storasyster, moster och faster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar