om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

onsdag 30 juli 2014

Helgen som var hände det lite grejer så blir uppdelat i ett inlägg per dag :P

Börjar med fredag 25 juli.

Vi satte oss på bussen till Gislaved för att byta till bussen till Jönköping, när vi gick av bussen i Gislaved hade vi åkt med en av de nya bussarna och visade sig dem hade jättebranta trappor ur bussen bak, så jag gick av långsamt men inte Heidi för plötsligt ser jag henne flyga ur bussen och landa på asfalten nedanför, helt chockad börjar jag trösta henne men samtidigt var vi tvungna att hinna med den andra bussen och jag trodde att inte en möjlighet att Heidi går på denna bussen men jodå så hon verkade inte förknippa vad som hände med att åka buss iallafall :) När vi kom fram till Jönköping satte vi oss för att vänta på Jenny och Oskar och även på Noomi, Keyla och Laika. Heidi och jag satt och mös när smset kom och efter lite letande för mig hittade jag dem och vi begav oss hem till Oskars mormor eller farmor (glömt vilket de var) för att grilla. När vi kom dit började odjuren rusa runt : Toffie lekte som bara den med Noomi som är hennes nya bästa kompis :) Heidi hon lekte en stund med Toffie och Noomi och bestämde sig sen för att ligga och bara njuta med Keyla och Laika. Efter vi grillat, ätit och kastat lite boll med hundarna så bestämde vi oss för att gå ner till Vättern och bada, eller ja jag hade inga badkläder så jag gick ut till knäna ungefär med Toffie :) Efter Toffie badat vilket var halvläskigt då det var vågor vilket vi inte har i vår sjö, så bestämde hon sig för att gräva lite i sanden och sen rulla sig :P Innan vi gick bestämde vi oss för att se om vi kunde få Noomi att gå ut i vattnet och Toffie gick före och de gick faktiskt, men lite läskigt tyckte Noomi de var :)

bilder kommer här :
Noomi (Nitivas Dilba)

Keyla ( Lapinlumon Helmiina)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar