om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

onsdag 3 januari 2018

Moheda SBHK

Den 25 December åkte vi till Växjö ja, Lonny och tjejerna då vi skulle på inoff dagen efter sen kompisjulfirande med Jessika och Daniel mfl men vi bodde såklart hos dem :)

26 December var de dags för årets sista inoff ännu en gång i Moheda, kommer till utställninen och träffade många bekanta lapphundsägare och övriga.

Först ut var lilla Toffie och hon fick HP sen var de Heidis tur och hon fick med HP så de fick tävla i Bästa tik med Hedda som gått junior, Toffie blev 1a, Heidi 2a och Hedda 3a, sen fick Toffie tävla i BIR-BIM mot Niilo och drog de korta strået ännu en gång och blev BIM.
Heidi blev BIR- Veteran








Sen var de samojedpojkarnas tur, Kyoshiro ut först med HP sen var de Akames tur tyvärr slutade han 2a med elak kommentar om pälsen. Kyoshiro slog öppenhanen och blev sen BIR motiken , tyvärr lite okoncentrerad unhund så inen BIG placering

Efter detta så åkte Jessika och Lonny hemåt för att förbereda firandet, vi hade ju BIS finalen kvar
Toffie stannade som moraliskt stöd och tur var de då hon hamnade i barn med hund.





De slutade 3a i en stor klass och var så duktiga så trots att hon är väldens mattegris P

Sist men inte minst var de dags för BIS- Veteran finalen en stor klass på 10 hundar. Först får vi sprina alla sen tackar domaren av några och vi är kvar !! 6 bästa, sen så vill domaren se alla en och en fram och tillbaka och väljer sen bort en.. en från placering och spänningen stiger och den domaren väljer bort innan placering....VAR INTE VI !!!!! 
Heidi slutade som BIS-3a i veteranklassen och jag kan knapptro de, är så stolt över min underbara tjej
💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar