om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

tisdag 29 oktober 2013

Dag 3 – Andra husdjur

förutom 2 hundar har jag tre katter Kitty (2 år) , Sessan (7 mån) och Pookie (4 mån).



Kitty: 

Kitty kom hem till oss som en liten blyg tjej men har växt till en lite större och lite tuffare dam. hon är snäll mot både hundar och människor.
Kitty är mamma till Sessan och Diesel (bor hos min syster)

Sessan: 
 

Sessan är son till Kitty och ja ni läser rätt son hehe han heter som han gör då jag trodde det var en honkatt tills han var ca 6 månader och sen visade det sig han var en kille.
Sessan och hans bror Diesel var inte planerade men välkomna ändå, en viss lite fröken smet ut när hon löpte vilket resulterade i kattungar.
Sessan är mattes knäkatt som älskar att gosa.

Pookie:

ja vad ska man säga om Pookie, till att börja med var det inte meningen jag skulle ha en katt till men när jag fick höra att hans mamma var elak mot honom och inte lät han äta tog jag hem han för att se om Kitty kunde ta sig an honom (Sessan var då 3 mån men diade fortfarande) men det tyckte hon var sådär så burkmat fick han äta och hans nya mamma blev Sessan det som höll koll på honom, busade med honom och sov med honom. Pookie är gnällröven i familjen som bara är tyst när han sover :P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar