om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

tisdag 8 oktober 2013

ja vad har då hänt sen sist?

till att börja med så har vi varit på rasspecial i Mjöhult och det var helt okej men hade kunnat önska bättre väder. Toffie och Heidi ville inte springa i den blöta leran ordentligt så blev ett varsitt Very Good fast bedömningen var riktigt bra så blir att ställa för denna domaren igen och hoppas på bättre väder. Geisha fick med Very Good och placerades 4a i unghund dvs hon var domarens favorit efter dem 3 excellenthundarna. Geishas lillmatte Hilda ställde även upp med Geisha i barn med hund och vann, dem var jätteduktiga :)









jag har också bestämt nu vem Heidi ska paras med och det blev Trellelyckans Bamse. Tror dem kan få jättefina valpar ihop, mer går att läsa på http://heidiochlappisarna.hundpoolen.nu/Valpkullar .
Har börjat planera lite för vem Toffie ska paras med, men ingen bestämd än. sen har jag lite roliga nyheter men dem är hemliga tills vidare :P

Snart är det dags för Växjös internationella hundutställning och med mig dit har jag Toffie, Heidi och Simba så ska ställa Simba för första gången själv :)
Sen i December ska jag pra-testa Heidi och hoppas på positivt svar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar