om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

måndag 11 augusti 2014

Jönköping Triple Show : Fredag

Våran utställningshelg började redan på torsdagen då vi begav oss med buss och tåg till Mari och kennel Nitiva's :)

En stund efter vi kommit dök Asko (Samejäntans Asko) med matte upp, Asko skulle få stanna med oss och åka på utställning med oss fredag och lördag då hans matte skulle jobba.
Asko han blev lite kär i Toffie men tyvärr besvarades inte kärleken men han gick att leka med :)
Asko föll istället för Akki som var mer vänlig till hans upptåg :P Toffie fastnar istället för Loffe :D
Heidi hon håller sig till oss människor istället :P Sen lekte hela det bruna gänget en stund och hade fått en ny medlem i form av Asko :) Tiden gick som alltid när jag är hos Mari fort och var dags att sova om man skulle vara människa på utställningen :P


Upp med tuppen eller en timme innan tuppen kanske 6:00 :P för att få i ordning allt som skulle med hundar och ungar :) Sen var det av till Jönköping och Elmia. Först ut att få allt till veterinärincheckningen och jag säger bara det måste skaffa en vagn för hur smidigt som helst med alla burar och stolar som gick att lasta på Maris. Väl igenom letade vi upp plats där vi kunde sätta tältet. Rätt knepigt att sätta upp men Mari och hennes kille gjorde ett bra jobb medans jag stod med 4 hundar :) Sen var det snabbt Mari och Dollys tur in i ringen i valpklass, vi var där tidigt då de flyttat valpen till en annan ring och annan domare så blev en lång dag i solen då valpen gick som nr 2 i sin ring och de vuxna gick sist på dagen i sin. Tyvärr inget HP och BIR till Dolly men domaren sa bara sådant som Mari redan visste och så var inga konstigheter med bedömningen. Sen var det bara att vänta och det började dropa in lite lapphundsfolk, letade upp Maria och blev överfallen av en överlycklig Geisha  :D ledde dem sen till vår plats :) Tillslut var det då Askos tur i ringen som ensam juniorhane, han fick Excellent men inget Ck och jättekonstig kritik som vi var många som inte höll med om.
Sen efter många om och men blev det dags för oss i öppenklass tikar, vilket var Geisha, Heidi och Toffie plus 2 till. Regnade blått och endast ett rött men inget ck till den tiken, Heidi var för klen i benstommen, Toffie för korta ben "kunde önska längre ben" och för dålig massa på kroppen dvs hon behöver bli grövre. Slutade Geisha 2a, Heidi 3a och Toffie 5a. Kritiken hon fick var inte ens värd en Very Good :( men men.

Vet vad jag har i kopplet och vet hon hade sett jätterolig ut med längre ben till sin kropp.






Utställningsbilderna tagna av Fredrik Svaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar