om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

måndag 11 augusti 2014

Jönköping Triple Show: Söndag= lyckan fortsätter

Efter en underbar lördag så förväntade jag mig att söndagen skulle gå åt helvete för hur mycket lycka som helst går ju inte men jo då :D



Vi fick åka tidigt på morgonen då Dolly var skickad till en annan domare precis som på fredagen och självklart var hon först i den ringen och de vuxna sist i vår ring. Tyvärr inget HP idag men svansen var med iallafall :)

Sen efter Dolly var klar så åkte Mari hem då hennes kille skulle iväg så var bara jag, Toffie, Heidi och Asko i ett par timmar sen kom Askos matte Helena och en kompis till henne som erbjöd sig ställa Heidi vilken hon gärna fick göra :) sen så började det dropa in lappisägare och precis som på lördagen samlades många vid oss :) ett tag satt vi 4 pers under ett parasoll och ett paraply (för att skapa skugga) och 2-5 hundar :) måste sett kul ut men var faktiskt mysigt :)

Sen så var det då dags för Asko i ringen och idag sprang hans matte med honom, blev ett Excellent med CK (ensam i sin klass idag med tyvärr) och i bästa hanklass blev han 2a med Cert.
Sen så var det dags för Gulli och hon gick med Helenas kompis och kammade hem ett excellent med ck.
Sen så var det öppenklassen och idag var det bara Geisha, Heidi och Toffie och de fick alla Excellent :) sen så fick vi springa ett varv och sen pekade hon fram Toffie så hon vann igen och fick CK och jag var helt extatisk :D Två dagar i rad har hon vunnit sin klass med CK min lilla tjej som det gått så upp och ner för.

Sedan var det då dags för bästa tikklass, Två Champions (en finsk och en finsk+ svensk), en junior, en unghund och Toffie då från öppen :) De får springa ett varv och sen pekas den finska championen fram först och får då Certet och blir Svensk Champion, sen pekar hon på Toffie som då slutar som 2a bästa tik med R-Cert och R-Cacib och jag kunde inte vara lyckligare :D Vi slog en finsk/svensk champion :D







Bilder tagna av Fredrik Svaren :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar