om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

måndag 19 oktober 2015

USA --- Los Angeles, San Diego


8 Juli kom vi fram till Los Angeles och vi skulle bo på båt men inte vilken båt som helst utan Queen Mary. efter vi fått checka in åkte vi in mot Long Beach för att snoka :)






9 Juli körde vi egentligen för att titta på Hollywood skylten men pga gps som bara visade fel hela tiden bestämde vi oss för att kolla in Zoot när vi såg skylten mot den. visst fanns det fina djur på LA Zoo men var inte direkt något bra zoo, många djur var själva, såg ledsna ut och saknade viktiga saker för sin art. hade absolut inte varit godkända i Sverige.















10 Juli var det dags för ett av de stora ögonblicken på resan :D Disney World, inte den största men den första som funnits och i år firade dem 60 år. Det var riktigt häftigt med roliga karuseller som jag trodde skulle vara läskiga men tyckte var kul när jag väl blivit medtvingad :) och vilka fantastiska shower och parader, såg lejonkungen och Olaf bland annat och sen den stora showen Fantasmic riktigt häftig. Disney är magiskt helt enkelt, det enda som saknades var att det gick inte direkt runt några disneyfigurer i parken.








11 Juli gick resan vidare till San Diego och där var det riktigt fint. Hotellet vi bodde på hade två sälar som de räddat, båda hade 1 skadat öga och hade inte klarat sig i det vilda men här hade de en fin pool och folk som tog hand om dem :) på kvällen åkte vi en tur med partybåten :P såg fina fyverkerier och det var mysigt.




12 Juli vi badade i havet för första gången och var faktiskt skönt inte iskallt. men däremot solade jag och pappa oss för länge och fick betala för det aj. handlade lite fina klänningar.

13 Juli SEAWORLD !!! det var riktigt häftigt att se späckhuggare då jag aldrig sett de innan och de var riktigt stora. sen såg vi delfiner,mantor, sköldpaddor och mycket mer. Späckhuggare showen var riktigt häftig att se och sen kom vi förbi en show med katter och hundar och den var så söt och rolig och herregud vad man saknade sina älsklingar då. var häftigt att se hundarna och katterna på scenen samtidigt.


















14 Juli San Diego Zoo. självklart var vi tvungna att besöka USAs största Zoo. och vilket Zoo sen så fin det var och vilka stora inhängnader djuren hade och ingen behövde vara själv. vi såg många söta djur och hittade även djur att klappa :) såg två riktigt söta ökenrävar som fick mig att tänka på Toffie och två urgulliga servalkattungar. men häftigast var det vi nästan missade och det var Bakka och Miley en huskykorsning och en gepard som bodde ihop och de skilde 4 månader på dem.








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar