om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

måndag 19 oktober 2015

USA resan--- San Fransisco, Monteray,Carmel

vet att det är lite efter men har inte riktigt fått tid att sätta mig och skriv om resan. säkert kommer jag glömma endel som var tänkt att vara med men då får bilderna tala för sig själva :P Med på resan var Pappa, Linnéa och Martin.

1 Juli steg vi upp tidigt för att få skjuts av pappas chef till Älmhult där vi tog tåget vidare till Köpenhamn där vi skulle flyga ifrån. Vi flög i 12 timmar och herregud va långtråkigt det blev för inte kunde jag somna någon vilken självklart innebar att man var helt slut när vi var framme i San Fransisco. Så första dagen blev det i princip att äta och sen sova.

2 Juli var det dags att besöka Alcatraz och det var riktigt häftigt. bilder kommer som får berätta lite om dagen där.

3 Juli så hämtade vi ut vår hyrbil en röd Mustang cab från 2014? riktigt fin :)
sen så åkte vi till och över Golden Gate bron det var en riktig häftig upplevelse och den är väldigt stor. vi stannade sen på andra sidan för att ta lite kort mm. Vi fortsatte köra på andra sidan bron och snokade lite, åt på en Diner och såg hjortar som var extremt närgångna och brydde sig inte om bilarna inte som här hemma där de flyr direkt.

4 Juli snokade vi runt i de viktorianska kvarteren, tittade på alla fina hus :) På kvällen sen var det dags för firande för förutom att det var USAs nationaldag var det även pappas 50 års dag vilken är anledningen till USA resan :) Det firades på en fin resturang vid vattnet som Linnéa letat upp och visade sig att precis utanför flöt en av flottarna som fyverkerierna skulle skjutas från så vi kunde inte suttit bättre och vilken show, inga pengar sparade där inte hahah mycket häftiga fyrverkerier var det.

5 Juli åkte vi vidare till Monteray men inte utan att äta frukost i hamnen i San Fransisco som vi ätit på tidigare i veckan :) Monteray var en mysig liten "stad" , där vi såg pelikaner och massa fiskar och hittade lite souvenirer bland annat en vargkniv dvs en kniv där skyddet och handtaget hade vargar på sig :) och på kvällen badade vi i pool och bubbelpool :)

6 Juli började vi dagen med att äta crepes typ som våra pannkakor men här kan du få massa olika toppingar på tex glass och jordgubbar som jag tog :) sen åkte vi vidare till Carmel. Carmel var verkligen en rikemans by hehe men väldigt fin och mysig med strand och allt fast vattnet var iskallt. Efter Carmel följde vi Highway 1 som gick längs kusten och vi fick se en val leka det var riktigt häftigt vild och allt :) Senare stopp blev när vi läste skylt att man kunde se sjöelefanter och visst såg vi den lata sig och så men det som drog våra ögon var de söta jordekorrarna. Det stod man inte fick mata ekorrarna men då de var jordekorrar borde de varit okej ( Squirrels- Chipmunk). så självklart tog vi fram kexen och visade sig snabbt att vi inte varit de första som matat dem, då de tyckte vi var långsamma kom de till och med upp i knät och en av dem var troligen dräktig för hon var jättestor jämfört med de andra.

Amerikansk logik i bilden ovan