om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

lördag 20 augusti 2016

Borås Nationella Utställning

var ett tag sen jag uppdaterade bloggen så kommer bli några inlägg och en uppdatering under Toffie och Heidi på deras utställningar.

I början av juli var vi på Borås utställningen vilket känns sådär att vara tillbaka då vädret var brutalt sist jag var där och resultaten ja inte bra men vi gav Borås en chans till och ja vad ska man säga, visst regnade det men inte hela tiden faktiskt.

Jag fick hjälpa till att ställa Sickan ( Nitiva's Alvin) i öppenklassen tyvärr blev det ett good pga tänderna skulle jag tro han tycker inte det är kul när domaren ska titta på dem. Annars var han jätteduktig :)

Heidi visades av Rebecka och jag tog Toffie. Så Heidi bedömdes före Toffie och jag missade vad Heidi fick då vi väntade i tältet för det regnade just då och ser att Rebecka ser glad ut så frågar om Heidi fick VG och hon mimar Excellent , matte blir överlycklig då Heidi nu bröt sitt VG streak och hon ska ha ett Excellent enligt min mening. Sen blev det äntligen Toffies tur de var 12 hundar och hon var näst sist. Ett excellent blev det även där och sen började springandet med de 8 excellent hundarna och domaren ändrade om säkert 3-4 gånger vilket först såg ut som Heidi skulle bli 3 tillslut blev precis utanför placering på 5 plats men det är inte dåligt för en 7 åring som tävlade mot 2-4 åringar, de flesta precis 2 år gamla. Toffie blev oplacerad. Blev ett par jättestora rosetter med därifrån :P

Heidi fick "7 åring i bra kondition" i sitt kritik vilket gör matte jätteglad men sen är det inte många som tror hon är 7 år så.

som ni ser på bilderna kan man ju inte vara 100 % seriös hela tiden :P








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar