om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

lördag 20 augusti 2016

Ljungby Inoff


I slutet av juli var det dags för årets andra inoff där jag skulle ställa Heidi själv ännu en en gång för att testa, denna gången var det bara hon och Toffie i tikklassen och sen 2 hanar i öppenklassen.

Först ut var Rebecka och Loke mot den cremefärgade Rödmossa Uri, vinnare var Loke :)
Sen var det Heidi och Toffies tur och Toffies handler Towe skötte henne jättebra trots att hon inte ställt rasen innan men Toffie är så lättställd mattes busa :) Vinnare blev Toffie men domaren var tvungen att fråga om hon verkligen var inom standarden vilket hon är, verkar vara årets inoff fråga detta för visst hon är liten men inte så hemskt liten. Heidi blev 2 men fick inget hp för domaren tyckte hon såg tjock ut, inte att hon var för hon kände inte efter utan att hon tyckte Heidi såg tjock ut när hon tittade på henne. ja vad ska man säga tur det var en inoff för det gjorde mig förbannad och var flera som kände på Heidi sen som absolut inte höll med domaren.

Sen var det då Toffie mot Loke i BIR-BIM, men var uppenbart att det inte var vi som skulle vinna då domaren tyckte hon var så liten och blev Loke som blev BIR och han är fin så inte så han inte förtjänade det, tyvärr oplacerad i BIG.

Heidi skötte sig jättebra så officiellt nästa???








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar