om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

söndag 2 oktober 2011

Hundhoroskop

Vattumannen :P    9/2-2009

Ungefär så här är jag.Jag har bråttom nästan jämt. Man måste bara anse att jag är en flink och snabb vovve. Resor är helt underbara anser jag och att få följa med husse/matte på ett reseäventyr det är helt otroligt spännande. Jag njuter i fulla drag och någon åksjuka har då inte jag.
( Stämmer helt och fullt :)

Naturligtvis så anser jag att vatten är ett måste för mig. Det är helt underbart när jag får springa och träna mina ben och muskler i ett vattenbryn. Jag kan springa länge och har hur roligt som helst. Men sedan gäller det att jag har en skön säng att få vila ut i och drömma om allt roligt jag har jagat i vattnet.
(nja stämmer nog inte riktigt än men kanske nästa år :)

Jag är en vovve som tror på framtiden och jag är av den absoluta åsikten att jag blir bättre och skickligare i allt för var dag som går. Jag är den idealiska ledaren och kan ta kommando och leda en flock vovvar hur lätt som helst. Jag tror att med mitt fina frihetsälskande sätt så skulle jag bli framgångsrik med att företa färder i naturen. I en fjällvegetation skulle jag kunna hitta rätt och både spåra och dra en pulka till seger.

Jag har ett bra sätt att på ett nosande sätt lyckas få sämja ibland andra stridande och ilskna vovvar. Det sägs att jag inte gillar stridigheter och så är det nog, fast du bör veta att jag kan bitas och det hårt, så passa dig för att reta mig för mycket.
(stämmer till viss del hon gillar inte bråk eller att bråka men jävlas någon med henne då säger hon till )

Jag bygger mitt förhållande till min husse/matte på ett enmansförtroende, jag gillar inte att ha andra konkurrerande vovvar med mig. Jag är det enda du behöver ha för i mig finns allt som är värt att ha. Kärlek, tillgivenhet, trohet, klokhet, spårsinne av extra fin kaliber, vakt¬instinkter och ett helt underbart älskvärt sätt till dig så vad ska du med en ytterligare vovve till.
(nja Heidi älskar andra hundar kanske inte när dem försöker sno matte men hon leker gärna med dem och skulle nog inte bli sur oc´m det blev en vovve till så länge matte har tid för henne :)

Jag tycker om valpar och barn och de får gärna leka med mig för de har ingen elak baktanke att såra, det blir dock så ibland men det är en tillfällighet och inget som jag bryr mig om. Jag gillar även att umgås med människor som kommer på besök och det får gärna vara ofta för då kommer jag mer i blickpunkten och det är bra. Jag tycker visserligen inte om alla som kommer på besök, men det talar jag inte om, men jag visar det genom att inte vara så översvallande i mitt hälsande. När jag känner mig yster då kan du ha svårt att få mig tyst för min skällande tunga den vill prata och pratar om mycket som du inte alltid förstår.
(stämmer helt och full, Heidi älskar barn och hundar stora som små <3)

Jag är dyrbar i drift för min husse/matte, de köper alltid en massa till mig. Jag tycker att det är rätt så fin som jag är. Vad gäller mat så är jag ganska så kräsen och det går inte att komma med vilket torrfoder som helst. Ska jag äta av ett torrfoder så vill jag att det ska innehålla både grönsaker och för min figur nyttiga ämnen. Bäst av allt är nog matte/husses egna hemlagade husmanskost.
( ja Heidi är lite kräsen när det gäller torrfoder så där stämmer det med, tror förvisso inte det är för att hon vill ha nyttigt utan att vår mat smakar mer och är godare)

Du är väl medveten om att jag skulle kunna bli en stor stjärna i en TV-show för jag kan räkna ut det mesta så att det tilltalar en hundväns öga. Utställningar vinner jag lätt och jag har ett härligt steg som tilltalar de flesta så kallade domare.
( stämmer Heidi är underbart söt och hon vet det själv och utnyttjar det :P
hoppas det om utställningar stämmer men om inte så är hon min underbara tjej ändå <3 :)

Mina bästa sidor.Jag är vänlig det vet du väl. Jag är harmonisk och har en speciell och personlig charm. Jag är en sällskaplig vovve och kan få alla att känna sig välkomna. Min fina intuition leder mig för det mesta rätt och genom att jag har en stor självtillit så leder jag dig rätt även i den mest svåraste och tätaste skog. Jag är nog en modern och sund vovve som har härligt fina egenskaper som sprider glädje i de mest suraste led.
( min Heidi i ett nötskal :)

Så här trivs jag med mina vovvekompisar.

Viftar på svansen gör jag för vovvar födda i Tvillingarna – Lejonet – Vattumannen.
Gläfser positivt gör jag för vovvar födda i Väduren – Jungfrun – Stenbocken.
Skäller en del gör jag på vovvar födda i Oxen – Kräftan – Vågen.
Morrar gör jag på vovvar födda i Skorpionen – Skytten – Fiskarna.
 
voff från Heidi och matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar