om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

fredag 22 november 2013

Dag 15 – Favoritminne med hundarna

Så svårt att bara välja ett favoritminne med hundarna då dem är en så stor del i vardagen, men ska försöka som sagt.



Mitt första favoritminne med hundarna är när Toffie föddes:

Det var sen eftermiddag den 22 December och pappa hade precis kommit på besök  och då börjar Heidi föda. Först kom en liten svart tik med vit fläck i pannan (Lizzie) , sen kom en stor helsvart tik (Geisha) och jag började tänka ska alla bli svarta med tecken (ingen tanke på att viltfärgade föds svarta dem med) sen kom en stor cremefärgad hane (Simba) och sen kom en liten domino tik i brun nyans och det ni var Toffie, efter Toffie kom en stor brun hane med vitt på bröstet helt chokladbrun annars (Bamse) och sist kom en liten svart hane ( Lakritz). allt detta skedde på mindre än två timmar och Heidi var så duktig, hon sa ingenting utan kämpade bara på och det gick hur bra som helst, Simba och Lakritz föddes med baken först så Heidi visste inte riktigt vad hon skulle göra med dem så pappa lyfte fram dem till hennes nos så visste hon vad hon skulle göra så hon slickade dem rena och sen så började dem dia med sina syskon.




2 kommentarer:

  1. Aww små valpar! Jag vill också ha små valpar i mitt hus. Hoppas på kennel i framtiden om man har avelsdugliga hundar.

    SvaraRadera
  2. ja dem var underbara små busfrön som nu i december blir 2 år gamla, så nu planeras småsyskon till dem då deras mamma ska paras till våren :)
    underbart att föda upp men är också mycket jobb men det är värt det. :)
    lycka till med kenneldrömmarna :)

    SvaraRadera