om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

onsdag 13 november 2013

Dag 7 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Viktigast för mig är:

*Mentalitet
*Hälsa
* Att de går ihop med andra hundar
* Att vi klickar


Mentalitet: Jag vill ha en hund som inte är rädd för allt och alla och fungerar bra ihop med människor, vilket då gör att jag gärna vill ha en valp efter föräldrar som är trygga i sig själv, älskar/gillar människor, lugna inomhus och gillar att hänga med på det mesta utomhus (utanför hemmet i allmänhet).

Hälsa:  Jag vill ha en frisk hund så därför vill jag valpen ska vara efter friska föräldrar.

Att de går ihop med andra hundar: Denna biten är svår att veta från början så gäller att socialträna valpen från början. Men jag ser gärna att föräldrarna går ihop med andra hundar och att valpen träffat andra hundar utöver mamma innan flytt.

Att vi klickar: Jag vill gärna det ska kännas rätt när jag väljer min valp, att det ska kännas som detta är min hund och ingen annans.


Generellt vill jag ha en valp jag kan träna med som klarar olika miljöer, har bra hälsa och går ihop med andra hundar och människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar