om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

fredag 15 september 2017

Eslöv Hundutställning

8 Augusti åkte jag till Växjö för att det inte skulle bli allt för tajt att fixa sammisarna på lördagen då matte jobbade.

Så Lördagen ägnades till hundvård fick blåsa Kyoshiro torr och sen borstade jag Heidi , Toffie har inget att borsta :P Läser på facebook de får flytta parkering pga regn och att det är riktigt hemskt att ställa just pga regnet och vi börja tänka va kul en Öland till trots att det står det ska vara uppehåll på söndagen kan man ju inte lita på väderprognoserna.

Väl på plats får vi problem med att dra vagnen pga att det är så lerigt så Daniel som går med Akame får lämna vagnen gå med Akame och hans bur till ringen för att sätta in honom så han kan lägga all fokus på vagnen istället vi får upp tältet och jag flyttar tjejerna till våran ring då vi är först i våran ring men de är färre så hoppas ju kunna titta innan det blir min tur, väl vi våran ring blir det lite snack och går så får sen är det plötsligt min tur och pga att det geggan är det svårt att riktigt tagga henne men Heidi var lagom taggad ändå och hur duktig som helst och äntligen fick vi se det där röda kortet igen det som vi längtat efter det hon ska ha och förtjänar. Hon blev 3a i klassen men det kunde jag bry mig mindre om då hon fick Excellent. sådär lagom till att vi är klara i ringen kommer Jessika och dem då är de klara med sina 2 x Excellent  men de hann inte se när jag ställde då våran domare var så snabbt men det gör inte så mycket för de gladdes med mig ändå. Sen gick vi och fikade och när vi skulle gå och titta på Lundehundarna fick Toffie följa med och hon charmade alla hon träffade den dagen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar