om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

fredag 15 september 2017

Gotland dag 3, Dogshow dag 1

Första utställningsdagen och sammisarna var först ut. Kyoshiro fick för sig att han skulle vara mer i luften än på marken så han fick tyvärr nöja sig med ett Excellent utan CK trots fin kritik, Akame var dukig men domaren tycke han hade för lie päls och sänke honom till Very Good för det men resten var bra. Efter det flyttade vi bort tjejerna till finsk lapphundsringen och medans vi väntade på vår tur lång Heidi ringside och tydligen ville unghunden inte vara med och handlern visste inte hur hon visade bettet för plötsligt var domaren framme vid Heidi och visade på henne hur man visar bett för domare lite udda men Heidi brydde sig inte. När det väl var Heidis tur kände domaren på henne sen började hon hosta och tyvärr förstörde det hela Heidis mojo och hon blev hur nere som helst kände verkligen inte igen min hund och domaren kommenerade hon borde vara mer aktiv då hon inte är så gammal, svarade jag knapptt kände igen henne själv tydligen hade domaren missat vad som sänkte Heidis humör men kunde inte ge henne mer än Very Good då hon inte visade sig bra  och domaren önskade oss lycka till dag 2.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar