om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

fredag 15 september 2017

Öland dag 1-3

1 September var det dags för avresa till Böda på Öland :) Jag och Daniel åkte med alla vovvarna dit på fredagen , Jessika var på kurs för att kunna öppna hunddagis så hon skulle komma på lördagkvällen. Vädret var ju tyvärr sådär på Öland men vi hade trevligt ändå och träffade trevliga människor på fredagkvällen och sen på lördagen satte vi upp tältet och löste ut en katalog för var en för båda dagarna. Hela lördagen regnade det så var lite tråkigt men sen dök Markus upp  vi åt lite mat och sen spelade vi lite spel medans vi väntade på att Jessika skulle komma och sen var det typ dag att sova.

Söndagen 3 September var utställningen och vädret kändes inte direkt lovande men vad ska man göra . först ut var samojederna och Kyoshiro blev 1a med CK och sen blev Akame 2a i sin klass med Excellent och när alla hanar var klara visade det sig Kyoshiro var enda hane med CK och blev därför bästa hane. Sen var det tikarnas tur och 3 tikar fick CK 2 från öppenklassen och en från juniorklassen Kyoshiros syster. Syrran slutade 1a i bästa tikklass och BIR och BIM möttes syskonen och Kyoshiro drog det längre stået och blev BIR och BIR- junior ( ny för detta året).

Efter det gick vi bort till min ring och fixade tjejernas bur och sen blev jag kvar där för att vänta på min tur medans de andra tre fixade rummet och checkade ut. Toffie fjäskade in sig hos Marre under tiden medans vi väntade och Jessika och de andra kom tillbaka i tid och vi började tagga Heidi inför sin tur och väl i ringen var hon jätteduktig  och var verkligen taggad tyvärr gillade domaren inte hennes steg så blev ett snålt och oförtjänat Very Good, men med kommentaren " visar sig med attityd" alltid något antar jag.

Sen när vi var påväg tillbaka till ringen då kom regnet och vilket regn dessutom värsta monsunen, tyckte verkligen synd om Kyoshiro och Daniel när de skulle in i BIG och i BIS-junior såg ut som dränkta råttor båda. Tack och lov var det inte fullt så hemskt när vi sen skulle gå till bilen men verkligen tråkigt väder hela helgen men kan absolut tänka mig ställa igen då det var trevligt att vara tillsammans på Öland och blir det fler gånger kan man ju hoppas på bättre väder.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar