om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

söndag 6 november 2011

Växjö hundutställning

idag var vi på växjö hundutställning och det gick jättebra hon fick bedömningen Exellent eller en 1 för dem som är inne i vad det hette förr.

Kritiken lyder följande:

Medelstor tik, Välskuret femenint huvud, Gott uttryck, Korrekt bett, Väl placerade ögon, Utmärkt hals och kropp, Bra benstomme, Normal vinklad fram något stel bak, Rör sig väl, God pälskvalitet, Bra temprament.


ja min sötnos <3 gav domaren en puss när han böjde sig ner :) hon hade kanske gått vidare om hon inte ville till pappa efter första deltävlingen, för då drog hon dit och ville inte hänga med mig runt. men matte är jättestolt över sin flicka ändå och bättre kan det inte bli vi fick ett exellent så nu fortsätter vi nog att ställa ut i framtiden :) tack Freddie Klindrup för din fina bedömning av min tjej :) <3

och nu lite bilder :)
Jason eller Rödmossa Exmon fick Very Good och kolla hans coola bakben :)

Jag och Heidi




vi var dem enda som sprang triangel så tur man övat på det

jag vill med ha fika tänker Heidi

Pris tavla <3

gick till fotografen på utställningen och tog kort




men en trevlig dag var det med massa fina hundar , så nu är man trött eller Heidi är det iallafall :)

så Voff och kram från oss denna gången :)

2 kommentarer:

  1. Hejsan! vilken fin bild på Jason, jättekul!
    Grattis till era framgångar det var trevligt igår.
    Hon är så fin er lilla gumma.
    Hoppas vi ses snart igen! Kram och nospuss från Anne-Marie och Jason

    SvaraRadera
  2. hej
    jag tyckte med den var jättefin bilden och Jason är med jättesöt med sin coola teckning <3
    tack blev lite förvånad det gick så bra det gick för hon ville inte riktigt hänga med i ringen och hon var inte i full päls. tack älskar min tjej <3 hoppas med vi ses igen och då kanske jag har två hundar <3
    kram och nospuss från Annie och Heidi

    SvaraRadera