om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

torsdag 8 december 2011

Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

ett roligt ögonblick men Heidi var när hon fick sin första kull och jag fick vara med och ta hand om henne och valparna och det var helt underbart och dem var så små och söta   helt underbart att dela det  ögonblicket med Heidi och dem dagarna som ledde dit , ett annat underbart ögonblick var när man kände dem små sparkarna för första gången  och visste att därinne växer det små valpar och fyra blev det två tikar och två hanar. en av varje var sobel och en av varje var "vilt". först föddes en liten svart tik valp och hon var den som var minst :), sen kom en stor och rund sobel pojke efter honom kom största valpen en fin och go svart pojke och sist men inte klenast för det kom en sobel tik som visade sig vara tuffast av alla :) och det ska bli underbart att följa ett gäng valpar till  från början till flytt.






7 veckor

väntar bebisar ca 22 dec

ca 2 veckor kvar räknat från första parningen




ett till underbart ögonblick var när vi ställde i växjö och Heidi och jag gått runt och domaren kollat på henne och vi väntade på vår bedömning. och då...... visar domaren upp ett rött kort och säger exellent gud höll på att börja gråta av lycka :) helt underbart känns det vi placerade oss för visso inte i öppenklassen sen men ändå det gav hopp för framtiden och visar att jag kan klara av att ställa henne och det kan gå bra för henne med :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar