om oss och bloggen/sidan

här är min sida om mig ,mina hundar och endel om katterna
i bloggen kommer det oftast stå om Heidi och sen kommer det stå om hennes dotter när hon fötts. Under parningar kan ni läsa om planerade parningar och om Heidi väntar valpar. Sen kommer det komma upp sidor på dem olika kullarna . Den som väntas nu kommer kallas Godis kullen och föds omkring 22 december. lite om mig är att jag är född 1991 den 2/12 och Heidi är min första hund. Hon är en finsk lapphund och fakta om henne står under hennes flik "Heidi". Om ni har frågor kan ni skriva under något av blogg inläggen :)

torsdag 1 december 2011

dag 5

andra husdjur i mitt liv:


ja just nu har jag tre katter och en kanin i mitt liv utöver Heidi min älskade hund.


vi börjar med äldst och det känns rätt. Stampe heter min kanin och är 7 år gammal hon är egenuppfödd då jag både ägde hennes pappa och mamma. Stampe är en mix mellan dvärgkanin/holländsk kanin (pappan) och hermelinkanin (mamman). Stampe är helsvart och väldigt liten :)
Stampe

hittar ingen bild på mamman Star men ungefär så här så hon ut i färg och så

Hubbe Stampes pappa

Nu kommer Aslan 4 år , innan Aslan flyttade in hade vi en jättefin katt vid namn Snofsan som var ungefär 6 mån när Aslan flyttade in och först gillade hon honom inte men sen så blev han som hennes bebis och hon tvättade honom och lät honom sova jämte henne. Aslan är döpt efter lejonet i narnia. Aslan och Snofsan fick 4 kattungar tillsammans. förstfödd var Kashmir (snoddas) sen kom Cookie (Gustav), Nemo (Ludde) och Sylvester ( Pirre, piraten) kommer bilder på dem senare. Aslan har sin egen sida på bloggen så står lite där plus bilder och en bedömning av Aslan på kattvisningen förra året på kattensdag. 
Aslan när han var ca 3 mån


ca 2 år

Aslan och Snofsan

stora katten på bilden är Ludde Aslan son och lilla är Missan Kittys storebror

Cookie

Kashmir

Ludde

Sylvester
sen kommer Gizmo och Kitty som båda har en sida här på bloggen. men kan skriva lite kort. Dem är kusiner för deras mammaor är systrar och vi vet ej pappa till dem så dem kan vara syskon med. Gizmo är en vitröd hankatt som är 7 månader och Kitty är en vitsvart honkatt som snart är 7 månader hon med. planerar att ta kattungar på Kitty när hon är gammal nog men hon är en rätt liten katt så får hitta en liten hane till henne helst röd så kattungarna kanske blir Calico/sköldpaddsfärgade.
Gizmo är kastrerad så det inte blir tjuvparning mellan honom och Kitty. önskar bara Aslan inte var det eftersom dem ej är släkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar